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Madrid | SEPT13 | Ciudad Participativa | Connecting Cities. (Medialab-Prado Madrid)

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La propuesta n´UNDO para el concurso “Urban Screen” Connecting Cities para Medialab-Prado, Madrid, es seleccionada para su realización.
How can we open the screens as digital stages for public interventions? What is the impact of participatory projects realised in the European space on audience and community development of the European neighbourhoods?
Las ciudades se están poblando de pantallas, cuyos contenidos casi nunca corresponden a los deseos o las necesidades de la población. Además los contenidos han de superar una compleja trama de obstáculos de carácter cívico, burocrático, y legislativo para poder ser proyectados en el espacio público sin conflictos y de manera abierta, libre. La investigación se centra en aclarar cuáles son esas limitaciones y de qué manera influyen en la verdadera necesidad de uso del espacio público. Se acotará como modelo de estudio, a contenidos cinematográficos.
Se establecen dos objetivos: en primer lugar, desarrollar metodologías que mediante herramientas de carácter participativo permitan conocer los contenidos que interesan a los potenciales espectadores de las pantallas de la ciudad, de manera específica en los vecinos y usuarios del entorno de la pantalla de MediaLab Prado, y en segundo lugar, conocer las legislaciones, reglas y condicionantes que determinan que los contenidos puedan ser proyectados de manera libre, abierta y cívica.

The project Querer y poder proyectar en la ciudad / Wanting to and Being Able to Screen in the City 2014-2015, came up from a reflection about current urban screens contents. The contents citizens would like to watch on them and all the ones which could not be shown on public spaces because of legal restrictions like: copyrights, inappropriate images, technical limitations, urban laws, etc.
During one school year (2014-2015) the research will focus on defining these limitations and how they influence the real need to use public space. The study model will center on cinematographic contents, to develop methodologies through participatory tools, which allow us to know which contents potential spectators are interested in seeing on the city’s screens; in particular, to know what the neighbors from Las Letras neighborhood and users of the Medialab-Prado’s digital façade wish to see.
The interest is then to analyze and expose the amount of handicaps that don’t allow projecting most of them, as well to confirm the hypothetical disconnection between what is screened and what people want to see on screen, as well as the big limitation that bureaucracy and legislation represent.
The project takes into account the possibility of creating a tool concerning the rules and conditions to screen in the public space.

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